Guild Wars 2 Türkiye
Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri - Baskı Önizleme

+- Guild Wars 2 Türkiye (http://www.guildwars2tr.com/forum)
+-- Forum: Guild Wars 2 (http://www.guildwars2tr.com/forum/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Haberler ve Makaleler (http://www.guildwars2tr.com/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+---- Forum: Oyun Mekanikleri (http://www.guildwars2tr.com/forum/forumdisplay.php?fid=79)
+---- Konu Başlığı: Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri (/showthread.php?tid=5633)



Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri - justme - 11-10-2015

Merhaba,

Öncelikle yeni başlayan arkadaşların pvp hakkında bilgi edinmesi konusunda yazılmış bir döküman olup yararlı olacağını düşündük.Heroes Of Anatolia Guild'in lideri olan Mustafa Bilgin Bedük tarafından yazılmış bir rehber olup kendisine sormak istediğiniz sorular varsa eğer mustafa.9234'ten kendisine oyun içinden ulaşabilirsiniz. Yanlışlıklar olabilir, güzel bir dille yazarsanız ve tartışma ortamı olmadan bu başlık altında konuşabiliriz.Yazıda düzensizlik var, bunun sebebi direk Copy-Paste yaptığımdan düzensiz gözükmekte.


HEROES OF ANATOLİA TURKİSH PVP COMMUNITY

GUİLD WARS 2 'DE TEMEL PVP BİLGİLERİ

TEMEL DİNAMİK:


Bilindiği üzere pvpde point sistemi bulunmaktadır.Her mapte kendi takımın base'ine yakın olan Close
point, ortada bulunan Mid point ve karşı takıma yakın olan Far point olmak üzere 3 point bulunur. Bu
pointler alındıgı zaman saniye başına takıma 1'er puan kazandırır,bunun için büyük önem
taşırlar.Maçın başlangıcında farklı açılışlarla 3 veya 2 pointe direk gidilerek mapte hakimiyet kurmak
esasdır.Birçok pvp oyununda öldürmek esas iken, gw2 de öldürmek ve hayatta kalmaya çalışmak
pvp'nin yarısıdır, diğer yarısı ise point tutmaktır.genel olarak çatışmaların point üzerinde
sürdürülmesi esastır.Point dışında kapışmalar belirli şartlar altında yapılır.Pointler üzerinde karşı
takımdan biri yoksa üzerinde 10 saniye bekleyerek alınır ve pointte birden fazla kişinin beklemesi bu
süreyi kısatmaz. Gw2 pvpsinde point dışında, adam öldürmek 5 puan kazandırır ve maçlar 15dk süreli
olup 500 puana ilk ulaşan kazanır şeklindedir,500 puana ulaşan olmaz ise sürenin sonunda yüksek
puanı olan kazanır.
Gw2'nin pvp sisteminde bir çok pvp mapi bulunmasından dolayı point dışında farklı sistemlerde
bulunmaktadır.Kısaca mapler ve içinde bulunan sistemler şu şekildedir;

FOREST OF NIFLHEL:

Bu mapte point dışında iki takımın baselerine yakın duracak şekilde 1'rer boss
bulunmaktadır ve bunlar ilgili takım tarafından öldürüldügünde takıma 25 puan kazandırır.Bu bosslar
maç içinde belirli sürelerle tekrar tekrar çıkarlar.Maçın başlangıcında yada ilerleyen zamanlarda bu
bosslar kesilebilir.Kendi bossunu kesme işini close ile görevli olan kişi yapar. Fakat maçın yönünü
değiştirebilmek için karşı takıma yakın olan bossu çalmaya çalışmak büyük önem taşır,boss çalma
görevini genel olarak far point ile görevlendirilen kişiler yaparlar.

LEGACY OF FOEFIRE:

Bu mapte pointlerin dışında 2 takımda 1'er Lorda sahiptir.İlgili takımlar karşı
takımın lordunu kesmeleri halinde 150 puan alırlar ve lordlar tekrardan çıkmaz.Alınan 150 oldugu
için takımlar lordu 350 puana gelince kesmeye çalısırlar karşı takım önde olsa dahi maçı
kazanabilmek için. Lordlar iki takımında base inde kale içinde korunurlar ve kaleler iki giriş kapısına
sahiptir.Bu kapılara yapılan saldırı ve lorda yapın salırı halinde karşı takım ekranında uyarı alır,bu
yüzden sadece takımın aklını karıştırmak ve geri çekilmelerini sağlamak için lordu kesmeden yapılan
çeşitli taktiklerde üretilmiştir.Örneğin açılışta far pointe giden kişinin hemen kapıyı yoklayıp takımı
geri dönmeye zorlamaya çalışması gibi ayrıca açılışta kapıyı yıkarak 350 puna gelindiginde rahatça
lorda gidebilmek ve lorda giderken uyarı gitmemesi içinde maç başlangıcında kale kapısı yıkılır.Lord
kesebilmek için kapıyı yıkmak ve içerde lordu koruyan guardları yıkma görevi far pointle görevli
kişidedir,eğer zorlanırsa bu işlem iki kişide yapılır.Lorda giderken zaman kazanmak için mesmerler
portal kullanırlar.

BATTLE OF KYHLO:

Bu mapte point dışında her takımın basinde 1'er trebuchet
bulunmaktadır.Bunların menzili far pointe kadar ulaşmaktadır.Takımlar 1 kişiyi bunla görevlendirip
ilgili pointde oluşan çatışmalarda üstünlük kazanmak için trebuchet ile destek verirler.Takımlar
trebuchet salırısını engellemek için hemen karşı takımın trebuchetini yıkmaya çalışırlar genelde far
pointe giden kişi bunlar görevli olur. Trebuchetler mapin iki farklı noktasında bulunan supplylar ile
yeniden tamir edilebilir.

TEMPLE OF SILENT STORM:

Bu mapte point dışında iki tarafın baselerine yakın 1'er buff mapin
ortasında bir buff ve orta alt kısmında bulunan 1 buff olmak üzere 4 buff bulunmaktadir.bu bufflar
belirli sürelerle çıkmaktadır. 11.30-08.30-05.30-02.30 sürelerinde çıkarlar.Bu bufflardan ilk önce
baselerde bulunan Forecity isimli buff çıkar ve alındıgı taktirde kill başına 3 puan
kazandırırlar.Sonrasında Stillness isimli buff çıkar mapin orta kısmında ve alınması halinde fazladan
bir pointe sahip gibi puan kazandırır takıma ve en son Tranquility isimli buff çıkar ve beraberinde
Stillness isimli buffda tekrar çıkar Tranqulitiy alındıgı takdirde 3 pointede sahip olursunuz fakat
takımlar point üzerinde hazır bulundukları ve geri alma şansları oldugu için Stillness daha fazla önem
teşkil eder.Bufflar alımı esnasında damage ile engellenebilir.

STRONGHOLD (NEW):

Bu map yeni gelmiş olup aynı zamanda gvg mapidir.Sistemi tamamı ile
farklıdır.Point sistemi yoktur.Her iki takım guild lorduna sahiptir lordlar kale içinde 2 aşamalı kapı ile
korunur ve kale içinde archer guard ve clericler ile korunur mapin orta kısmında supply merkezi
vardır bu supply ile NPC çıkartılarak kapılar ve kapıyı koruyan guardlar yıkılır.İki tip NPC vardır supply
ile çıkartılan bunlar doorbreaker ve archerdir,doorbreakerlar ismindende anlaşıldıgı gibi kapı yıkmak
görevini yaparlar ama diğer NPC ve playerlar üzerinde etkisi yoktur fakat archerlar kapıyı koruyan
guardlara tek atarlar ama kapıyı yıkamazlar,kapıyı koruyan guardlarda doorbreakırlara tek atar onun
için doorbreakerlar playerlar tarafından korunmaya ihiyaç duyarlar.Maç esnasında belirli süreler
içinde HERO lar çıkar,bu heroları oyun başlangıcında seçebiliyoruz. 3 tip hero var oyunda ve hepsi
farklı özelliklere sahiptir.Playerlar kapıya vuramazlar fakat Herolar ile birlikte kapıya vurma şansları
vardır ve heroların lordu yıkabilme özelligi oldugundan dolayı büyük önem taşırlar.Herolar çıktığı
zaman onu almak için yapılan çatışmalara takımların baselerinde bulunan Trebuchet ile takviye
yapılır.Oyun lordun kesimi ile biter bu amaç odaklı bir pvp türüdür.Lordlar yıkılamaz ise oyun süre ile
biter ve yüksek puanı olan kazanır, fakat takımlardan biri lorda spike yaptığı esnada süre biterse o
spike bitene kadar maç bitmez eğer lordu yıkarlarsa takımın puanı geride olsa bile maçı kazanırlar
ama yıkamazlar ise spike bittiği zaman maç biter ve puan üzerinden değerlendirilir. Supply alımı ve
hero çıkarma belirli bi casting ile yapılır ve bunu engellemek için crowd control kullanılması gerekir.

TEMEL CLASS GÖREVLERİ

Classlar özellikleri itibari ile belirli görevleri üstlenirler pointler ile ilgili bazı görevler vardır ve belirli
isimler ile anılır.Point koruyucuları olarak görevlendirilenler vardır ve bunlar gittikleri pointe göre ve
taşıdıkları özelliğe göre isimlendirilir.

CLOSE HOLDER:

Close pointi korumakla görevlidir.Bu görevi yapan kişi dayanıklılığın yanı sıra damage
de sahip olması gerekir, çünkü gelen kişiyi yıkmak ve takımın geri dönerek zaman kaybetmesini
engelleme çalışmalıdır.Genele olarak close pointini yoklamaya 1 kişi gelir.Bu görevi ağırlıkta Ranger - Necromancer - Elementalist - Engineer
üstlenir.Sıklık ile point alınmaya çalışılmıyor ise close holder
pointte beklemez ve çatışmaya dahil olur.

BUNKER:

Mid pointi korumakla görevlidir.Mid point genel çatışmanın sürdügü yer olarak bilinir ve
önemlidir.Bu pointi koruyacak kişi aynı zamanda supportada sahip olması gerekir çatışma esnasında
arkadaşlarının genel supportunu yapar ve genel olarak pointte sabit kalır.Bunkerin en büyük görevi
finish ve revive'dır. Bunker genel olarak damage sahip olmadıgı için bu göreve sahip olur.Bunker
görevini üstlenen kişi aynı zamanda takım lideri olarak görev yapması gerekir.Bunker görevini genel
olarak Guardian ve Warrior üstlenir.
FAR DECAPER: Far point adındanda anlaşıldığı gibi bize en uzak pointtir.Bura ile görevli olan kişiler
genel olarak trollük yapmayı amaçlar ve alınması şart degildir karışı takımı geri dönmeye zorlamak
yada her hangi bi point kaybında far pointi resetleyip puanı dengelemeye çalışırlar. Fakat maçın
gidişatına göre taktik değişikliği yapılıp close-far oynanabilir ve bu esnada takımın trollemesi gereken
mid point olur. Far Decaper görevini genel olarak Thief-Engineer-Necromancer-Ranger-Mesmer
classları üstlenir.

ROAMER:

Genel olarak roamerlar pointler arası dolaşır ve karşı takımın planlarını bozarlar.Roamerlar
oyuncuları pointler arası yanlız yakalamyı amaçlar ve karşı takımın oyuncularını bir pointten diğerine
gitmesini engel olmaya çalışırlar point içi çatışmalara yardımcı olarak katılırlar ve genelde range
weaponda kalırlar çok yüksek spike gücüne sahip olup çok da dayanıksız olabilirler point çatışmaları
esnasında target verilen oyuncunun canının %50 ve altına inmesi halinde spike yaparak
yatırırlar.Roamerlar yüksek invizibilitye sahip classlarla oynanır, bu nedenle başka bir çok
görevlerede sahiptirler.Oyunda Far decaper ve Roamer genelde aynı oyuncu olur.Bu görevi genel
olarak Thief ve Mesmerler üstlenirler.

EN ÇOK YAPILAN HATALAR VE ÖNEMLİ DİPNOTLAR

1-Yeni pvpye başlıyan arkadaşların en çok düştü hataların başında çok kill almaya çalışmak gelir.
Oyunda kill almanın en önemli şey oldugunu düşünürler ve bu nedenle adam öldürmek isteği ile
pointi bırakırlar ama büyük bir hatadır.Yapılan bu hata fark edilirse karşı takım bunu size karşı
kullanır.
2- Point dışıda kapışmak için pointin sizde olması ve gelen düşmanı engelliyo olmanız gerekir zaten
amaç pointe ulaşmamasını sağlamaktır.Fakat point sizde degilse karşı taraf sizi engelliyordur, onun
için çatışmanın pointe sürüklenmesi gerekir.
3-Başka bir hata ise finish ve rez esnasındadır, bir düşman yere düştügünde eğer bunker orada ise
finish ona bırakılmalıdır, bunker görevi gereği damage sahip olmadıgı için finish yapımı esnasında bir
DPS kaybı yaşanmaz ve ayrıca kendi takımınızdan yada karşı takımdan biri yere düştüğü zaman ona
target verilmiş gibidir ve herkezin dpsi oraya yoğunlaşır bu esnada finish ve rez yapabilecek ordaki
damage dayanabilecek kişi bunkerdır.Eğer başka biri bu görevi yapmaya çalışırsa takım dps kaybeder
ve gelen damage yüksek ise ölmesi muhtemeldir. Finishlerde eğer düşman point dışında ise veya
point sizde ise hemen finishim yapılmaz hafif damage ile adam yavaşça öldürülür çünkü down
moddaki kişi o esnada oyundan düşmüştür fakat hemen finishlenirse oyuna geri döner ama point
sizde degilse down moddaki kişi pointin caplenmesine engel olur, ya dışarı atılmalı yada hemen
finishlenmelidir. ayrıca düşmanın yanında biri var ise rezlemesini engellemek için gene hemen
finishlenmesi gerekir. (Rangerlar bunun dışındadır.Özellikleri gereği kendini petlerine rezletebilirler
onun için hemen finishlenmelidir.)
4-Arkadaşlarınızdan biri Düştügü zaman hemen reze yoğunlaşılmalı ve o bölgeye düşman yanaşmasın
diye dps yapılmalıdır. Bu oyunda ölmemek özellikle iyi rez yapabilmek oyunun yarısıdır. finish ve rez
Crowd Control ile engellenebilir ve çok önemlidir, buildlerin ona göre düzenlenmesi gerekir.
5-Bir diğer hata grubu ise vs. lerdedir çatışmalarda biz her zaman sayı denkliğini ararız düşmanla
karşılaştıgınızda maç çok kritik bir durumda değilse ve karşı takımdan gelen player sayısı sizden
fazlaysa çatışmadan uzaklaşılması gerekir veya arkadaşlarınızın gelmesi beklenir.Çatışma esnasında
bazı temel taktikler ve ince detaylar vardır kişi bunu kendi gözlemi ile öğrenebilir. Bunlardan bazı
örnekler söyledir;
-Mesmer-MM Necromencer-Turret Engineer gibi summoner classlarla dar alanda kapışmamak
gerekir çünkü gelen attack çok yönlü olacağı için damagedan kaçış mümkün olmaz, çatışmanın geniş
alana çekilmesi gerekir.
-Engineer ile kapışılırken yere çok sık alan bıraktığı için takip edilmez direk bi şekilde karaktere
teleport olunur yada yanına çekilir.
-Ranger gibi uzak damage ı yüksek olan bir classla ise yakına girerek savaşmak gerekir ama Warrior
melee damage ı en yüksek class oldugu için uzaktan savaşmak daha etkilidir.
6-En önemli hata ise kullanılan buildlerin skillerinin belli bi sıra ile basılacagını düşünmek veya
yanlızca bir kaç combosu oldugunu düşünmektir, her zaman için skiller duruma ve karşı tarafın
hareketlerine göre kullanılması gerekmektedir ayrıca combo sistemi bulunduğu için oyunda classlar
birbirleri ile etkileşim halindedir.
7-Class bilgisi oyunda çok önemlidir pvp yapan herkezin bütün classları ve onların buildlerini
öğrenmesi gerekir ne kadar çok class bilginiz varsa o kadar çok iyi oynarsınız.
8-Düşman classın skillerini saymak hangi skillerini kullandığını veya kullanmadıgını bilmek cooldown
sürelerini bilmek sizi bir adım öne geçirir.
9-Yapılan bir hatada, playerların bu oyunda tanklık oldugunu ve bunker görevinin tanklık oldugunu
zannetmesi,bunker tank değildir sadece pointe biri geldiği zaman gelen kişiyi haber vermesi ve point
hemen resetlenmesin diye orda beklemesi gerekir.Bunker 1dk dayandığı zaman görevini tamamlamış
olur, bundan sonrası eğer ölürse bir suçu yoktur, çünkü arkadaşlarının 1dk içerisinde ona yardıma
gelmesi beklenir.
10-Son olarak Maçı kazanmaya yönlendiren en önemli şeylerden biride doğru görev dağılımı
yapılmasıdır.Örneğin Close a yardım istenildigi zaman heavy armor ve heavy damage ın öncelikli
gitmesi gerekir çünkü tek bir kişi ile ordaki sorunun halledilip zaman kaybedilmemesi gerekir ve fara
yardım gerektiği zaman mobilitysi en yüksek ve crowd controlu en yüksek kişilerin gitmesi gerekir
bunun sebebide karşı takımı mümkün oldugunca çok oyalamak ve ölmeden geri dönebilmek içindir.
NOT: Bu tip bilgiler iyi bir gözlem bol maç yapmak ve bolca turnuva maçlarını izlemekle elde
edilebilir.

TAKIM LİDERİ VE GÖREVLERİ

Maçın yönetilmesi açısından takım lideri büyük önem taşır.Tek bir liderin olması ve taktiklerin tek bir
kişiden çıkması maç esnasında profesyönelliği arttırır ve düzeni sağlar.Takım liderinin maç öncesinde
mutlaka classları ayarlaması ve buildleri ayarlaması önemlidir, görevler için uygun classı seçmesi
gerekir.Takım liderinin devamlı bir şekilde mini mapten kontrol yapması gerekir hangi pointte kaç
kişinin olduğunu hesaplamalı ve oyuncuları ona göre yönlendirmesi gerekir.Oyunda genel target
görevi takım liderindedir fakat dinamik gereği oyuncuların farklı yerlerde durması gerekmektedir,
bundan dolayı maça giren herkezin target verme yetisinin olması gerekir.Takım liderinin kararlarının
ve taktiklerinin mutlak bir şekilde dinlenmesi gerekir maç esnasında playerların taktik veren
söylemlerden kaçınması gerekir sadece bildirim yapmaları lazımdır,ilgili pointte kimin ve kaç kişinin
olduğunu söylemeli gerekirse yardım istemelidir.

NOT:
Maçlar kesinlikle Ts3 gibi programlarla konuşularak yapılmalıdır yoksa sağlıklı bir maç
çıkartamazsınız.

SETUP:

Yapılacak bir maçta takımın ayarladığı tüm taktik, build ve classların bütününe denir.
PRE-MADE:
Önceden ayarlanmış bir setup ile oynayan takımlara denir.
UYARI: Burda yazılanlar yeni pvpye başlayan arkadaşlar için temel pvp bilgileri içermektedir.Sadece
hızlı bir şekilde pvpye adapte olunması için yazılmıştır.Verilen bu bilgiler ileriki zamanlarda yeni
updateler ile eksik yada yanlış kalabilir.

GÜNCEL PVP BUİLDLERİ İÇİN LÜTFEN WWW://METABATTLE.COM'A BAKINIZ!

İRTİBAT VE SORULAR İÇİN:
mustafa.9234-Facebook/Heroes Of Anatolia Grubundan da ulaşabilirsiniz.

HAZIRLAYAN:

HEROES OF ANATOLİA GUİLD LİDERİ

Mustafa Bilgin Bedük



RE: Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri - SilentWalker - 12-10-2015

Eline sağlık dostum, çok yararlı olacağına eminim.


RE: Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri - siresulelessar - 13-10-2015

cidden ellerinize sağlık pvp de neredeyse 30 level oldum ama hala anlayamadığım bir sürü hata yapıyormuşum meğerse.warrior ile roaming atıp thief ile mid neden tutamadığımı düşünmek bunlardan başlıcalarıydı.ne kadar şartlamışsam kendimi pvp de her sınıf birbirine eşit lafına Big Grin facebook grubunuza katılmak istiyorum.bu bilgilerin de cidden birkaç defa okuyarak uygulamasını yapmaya çalışacağım ellerinize sağlık


RE: Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri - Elenaina - 13-10-2015

PvP videolarımıza buradan ulaşabilirsiniz Smile


RE: Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri - siresulelessar - 13-10-2015

şu an izlemeye başlıyorum ^^ daha onceki guild kanalınıza baktım videolar cok eskiydi bunları görmek iyi oldu
dipnot: thief tip and trick te specialization ilk defa gördüğm bir yapıda sanırım yine de eski videolar ha ?


RE: Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri - justme - 14-10-2015

Bu linktede PVP practice yaparkenki son videoya bakabilirsin. O videoda petsiz ranger oynuyorum Ah arenanet düzeltemedin şu bugı hala Smile

http://www.twitch.tv/thesnowrose


RE: Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri - Snowrose - 14-10-2015

Arkadaşlar bu hafta oyuna giremediğim için yayın yapamıyorum kusura bakmayın fakat kanal içindeki geçmiş yayınları izleyebilirsiniz. Amacım eğlenmek hangi seviyede olduğunuz kim olduğunuz önemli değil yayın sırasında bana oyun içinde ulaşıp sizde yayına katılabilirsiniz beraber takılırız güzel muhabbetler çıkar Smile


RE: Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri - Nolawarthon Duon - 15-10-2015

Benim için GW2'de '' PVP = En kısa Daily bitirme yeri '' olmaktan öteye geçemedi ...


RE: Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri - siresulelessar - 16-10-2015

@snowrose bir dahaki oyununa katılmak isteriz ^^


RE: Guild Wars 2 de Temel PVP Bilgileri - Snowrose - 16-10-2015

@siresulelessar oyun içinden bana ulaşabilirsin Snowrose.3490.