Guild Wars 2 Türkiye
*** MMO Lore Çalışması* - Baskı Önizleme

+- Guild Wars 2 Türkiye (http://www.guildwars2tr.com/forum)
+-- Forum: Guild Wars 2 (http://www.guildwars2tr.com/forum/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Haberler ve Makaleler (http://www.guildwars2tr.com/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Konu Başlığı: *** MMO Lore Çalışması* (/showthread.php?tid=6500)



*** MMO Lore Çalışması* - adolf - 02-08-2018

bildiğiniz gibi hızlı oynanışa sahip, tamamen oyuncuların kararlarıyla ve yaptıklarıyla gelişen, onları anchement kasmaya zorlamayan, zindanlarda ömür tüketmeye sevketmeyen bir oyun hazırlamıştım.
Fakat yatırımcı veya geliştirici olmadığından şu anda ilerlemiyor.
ben de bir başka yoldan aynı hedefe varmayı düşünüyorum.
bildiğiniz gibi, çok satan-beğenilen romanların hemen bir oyunu yapılıyor, eğer oyun yapılmaya müsayitse...
önceden de belirttiğim gibi, pek çok romanın sonradan oyunu yapıldı. bu yüzden oyunlar bir yere tıkanıp kalıyor. oyuna bişey eklemeye çalışsan hikaye ile çelişiyor. o yüzden romandan oyuna geçişler biraz sorunlu olabiliyor.
oysa ben ilk önce oyunu tasarladım. daha sonra bu oyunun içeriğine uygun bir hikaye düzenlenmesi gerektiğini söylemiştim.
şimdi de öyle yapmaya çalışçam.
600-700 sayfalık fantastik bir hikaye ortaya çıkarsa, belki birileri gelip gel bunun oyunu yapalım der belki.... inş....
edebi bir amacım yok. daha çok oyunun anlatılması ve gelişimi şekline odaklancam.
edebi açıdan bir facia bile ortaya çıksa sorun değil, oyun gibi akıcı, heycanlı, rekabebet-mücadele üzerine kurulu bir şey ortaya çıksın yeter.

hikaye kısmına başlamadan önce, tarih, çağ evre, karakterler vs. tespit ederek bir ön çalışma yapmak gerek.
buraya aklıma gelenleri sürekli yazcam, daha sonra değiştirebilirim, komple çıkarabilirim...


RE: *** MMO Lore Çalışması *** - adolf - 14-08-2018

hikayeden önce, bazı ana hatları belirlemek lazım.
hikayenin nereden başlayacağı, tarihi gelişim, yer şekilleri, doğal afetler, inançlar dinler, nebatat ve hayvanat vs... hepsi önceden belirlenmeli. bir nevi hikayenin çerçevesi çizilmeli, kaba inşaatı yapılmalı. daha sonra hikaye bunun üzerine giydirilmeli...

Game of Thrones hikayesi
World of Warcraft hikayesi
Silmarillion + bitmemiş öyküler + hobbit + yüzüklerin efendisi = orta dünya hikayesi
az çok bu hikayeleri biliyorum, okudum takip ettim. bir defa aynı/benzer ırkların varlığı ve oyunun ana teması ırklar arası mücadele ve rekabet olması dikkate alındığında, benzer olayların meydana gelmesi normaldir. ama bu hikayeler kadar grift ayrıntılı detaylı bir hikaye düşünmüyorum. çünkü bir MMO'da hikayenin amaç olması fikrini saçma buluyorum. bir MMO oyunda oyunu ve oyuncuyu mümkün olduğunda kendi tercihine bırakmak en doğrusudur. oyun tamamen oyuncuların yaptıklarıyla tercihleriyle gelişmelidir. oyuncuyu bir senaryoya mahkum edip elini kolunu bağlayıp tek bir yola yönlendirmek MMO fikrine terstir. World of Warcraft oyununun bir mmo'dan çok bir dizi film haline geldiğini ve her yeni paketin yeni bir sezon olduğunu düşünüyorum. amacım asla hikayesi için oynanan bir oyun değil. ama bu hikayenin de kötü sıradan basit olacağı anlamına gelmiyor. hikaye oynamak isteyenler, o dünyanın, toprakların, ırkların geçmişini, aralarındaki savaşları mücadeleleri, ırklar içi ihanetleri, soylar klanlar aileler arası rekabeti, toprak maden vs. kazanmak için yapılanları vs. öğrenebilecek. lore oynamak istemeyenler de bütün bunları yapacak ama sadece geçmişi bilmeyecek, yapılan bazı şeylerin sebebini kaynağını, neden yapıldığını öğrenemeycek. yoksa oyunun geri kalanı aynı olacak.

ayrıca oyuna biraz da Türk mitolojik temaları koymak istiyorum. her ülkenin mitolojisini biliyoruz, biraz da bizim mitolojimizi öğrensinler...

örnek:
tüm evreni yaratan varlığın adı : TENGRİ
oyunun geçtiği dünyanın adı : ACUN
Baş melek: KARAHAN
kötülük meleği : ERLİKHAN
iyilik meleği : UMAYANA
Işık meleği: KIZAGAN
karanlık meleği : KARLIK
Hayat meleği : AKANA
ölüm meleği : ALBASTI
bilgi akıl meleği : MERGEN
büyü meleği : BÜGÜTEKİN
tabiat meleği : BAY-ÜLGEN
vs...

1. bölümde : tengrinin diğer görevli melekleri yaratması, daha sonra evreni ve güneşi, ayı ve  acunu yaratması, acunun sorumluluğunu meleklere vermesi ve herkesin kendi görevine giren konularda acun ile ilgilenmesi. toprakları, suyu, rüzgarı, ateşi, dağları, gölleri, denizleri, bitkileri, hayvanları, ormanları yaratmaları.
2. bölümde : acunda yaşayan akıllı canlıların yaratılması (insanlar, elfler, orclar, troller, goblinler, cüceler) bu akıllı canlılara konuşmanın, yazmanın öğretilmesi, ahlaki erdemli öğretilerin ortaya çıkması.
3. bölümde : akıllı canlıların bilgi üretmesi geleneklerin oluşması, dini inançların ortaya çıkması, teknoloji bakımından ilerlemeleri, ticaretin yaygınlaşması, nüfuslarının artması.
4. bölümde : ırklar arasında rekabet ortaya çıkması, nüfus artışından kaynaklanan gıda ihtiyacı, ırk içi mücadele, soylar arası mücadele, klanlar arası mücadele aileler arası mücadele ve sonunda savaşlar, çatışmalar... ANİMALİAN ırkının ortaya çıkması, EXİLES birlikteliğinin oluşması.... kaos çağı
5. bölümde : acundan sorumlu meleklerin müdahalesi ve ırkların toprakların bir birinden ayrılması, kıtaların oluşması.
6. bölümde : kıtaların ortasında büyük bir yanardağın faaliyete geçmesi, akan lavların bölünmüş kıtaların arasını doldurması. patlayan yanardağın kadim ırk şehirlerini yoketmesi, ırkların dağdan uzaklara göç etmesi.
7. bölümde : kıtalar bölgeler arası toprak bağlantısı kurulmasından dolayı, ırkların tekrar bir birleriyle teması, ticareti, yücedağın patlayan tepesinde oluşan kalderada bir ticaret şehri kurulması. aralarındaki çatışmalar, savaşlar, ticaret, üretim, yağma zamanları...


RE: *** Rise of Race Online Lore Çalışması *** - dmcdante - 15-08-2018

Şimdiden başarılar dilerim...


RE: *** MMO Lore Çalışması *** - adolf - 18-09-2018

harita üzerinde çalışıyorum.
bildiğiniz gibi kavramsal harita yapmıştım.
şimdi detaylı haritayı yapmam lazım.
yer yüzü şekilleri, ırkların soyların klanların yaşadığı bölgeler vs.
ayrıntılı hesaplamak lazım.
sizlerin de bildiği gibi "coğrafya kaderdir"
yer yüzü şekilleri, iklim vb. toplumları yönlendirir.
o yüzden bir hikaye yazılmadan önce, topoğrafyanın, coğrafyanın, iklimin belli olması lazım.
hikaye anlatılırken, şu kadar uzakta şu tepe var, burada ormandan geçtiler, şurada nehri aştılar vs. betimlemeler çokça kullanılır. harita, mesafe, yeryüzü şekilleri vs. konusunda tezatlık ve mantıksızlık olmaması için harita önceden şekillendirilmiş olmalı.


RE: *** MMO Lore Çalışması* - adolf - 06-11-2019

Elf + Human + Dwarf + Orc + Troll + Goblin + Ogre + Animalian + Exiles = 8 Irk +1 Exiles = 9 taraf
Exiles hariç 8 ırktan 30 soy
ihtiva edecek bir gezegen haritasıyla uğraşıyorum.

Gezegendeki İklim Kuşakları:
8-Kutup Kuşağı
7-Tundra Kuşağı
6-Tayga Kuşağı
5-Orman-Nemli Kuşak
4-Step Kuşağı
3-Çöl Kuşağı
2-Savan Kuşağı
1-Tropikal Kuşak

Soyları ve Irkları, gezegendeki bu iklim kuşaklarına ve yeryüzü şekillerine göre yerleştircem.

hikayedeki en büyük sorunlardan birisi de, ölçü birimleri. mesafe, ağırlık, uzunluk gibi.... dünyadaki kullanılan aynı birimleri kullanmak istemiyorum. Lotr'da veya G.O.T'da bu durum nasıl çözülmüş diye baktım, hiç bunlardan bahsedilmemiş
ne saat dakika, ne kilogram, ne kilometre...
bunların yerine değişik birimler kullanmak istiyorum, fakat bunları zihinde nasıl temellendireceğimi çözemedim.
örneğin, mesafe için 3 günlük yol desem, mesela ne kadar bir mesafedir bu? günlük 30 km yürüme mesafesine göre hesaplasam 90 km. düz arazide... atla kaç günlük yok olur... ya da bütün ırklar aynı yürüyüş hızında değildir... topografyaya göre değişir...
ağırlığı nasıl anlatabilirim? okka kullanmak istiyorum ağırlık ölçüsü için. fakat okkayı sabit bir ağırlığa göre temellendirmem lazım.
uzunluk için de bir ölçü birimi ve bir de sabite bulmam gerek.

harita işinin bu kadar uzayacağını tahmin etmemiştim...
önce yuvarlak bir gezegen (dünya gibi eksen eğikliği olan) ardından da, 30 tane soyu ihtiva edecek ve bir birlerine bulaşmayacak derecede büyük bir kıta. ve başka kıtalar... yer yüzü şekilleri ve bitki örtüsü. hayvan dağılımı....