*** MMORPG *** (Tahayyül-Tefekkür-Tasavvur)
|
01-02-2018, 03:13 PM,
(Son Düzenleme: 30-10-2018, 02:26 PM, Düzenleyen: adolf.)
|
|||
|
|||
RE: *** MMORPG *** (Tahayyül-Tefekkür-Tasarım)
Teşekkürler, bu benim için bir hobi.
bir oyun yapsam nasıl olur diye düşünüyorum. - oyuncular nasıl davranır, - ekonomisi, üretim sistemi nasıl olur, - zamanla nerelerde tıkanma meydana gelir, - oyuncu nelerden sıkılır, nelerden keyif alır - oyunu daima popüler kılacak şeyler neler olabilir - ne olursa oyuna sürekli bir oyuncu girişi olur, oyuncular oyunda kalmaya devam eder - oyunun monotonlaşmasını, kendini tekrar eder hale gelmesini nasıl önlerim - mevcut oyunlardaki sorunlar neler - oyuncular ne istiyor vb... pek çok soruya cevap arıyorum sonuçta ortaya böyle bişey çıkıyor Lore olayına daha girmedim. LORE - SENERYO - HİKAYE için şunları düşünüyorum: 1- hikayeyi etkileyecek faktörler. a) seçilen ırk b) seçilen soy c) oluşturulan karakterin cinsiyeti (Male-Famele) d) level ilerledikçe (sınıf seçimleri sonucu) tercih edilcek sınıf e) oluşturulan karakterin burcu 2- hikaye seçimi a) aksiyoner lore : bu mod seçildiğinde, karakterin ırk açısından ve ırk tarihi açısından önemi ön planda olacak. örneğin dark elf bir karakter, elf tarihi ve diğer ırklarla mücadelesine değinilen bir hikaye ile karşılaşacak ve yine bu hikayeye özgü görevler onu bekleyecek. daha ziyade ırklar aracı mücadele, tercihler, zaferler veya pişmanlıklar... b) normal lore : bu mod seçildiğinde karakterin kendi soyu içindeki hikayesi ön planda olacak, diğer soylarlar mücadelesi, ırk savaşlarındaki soyuna yaptığı katkı, soy savaşlarındaki tercihleri vs. c) pasif lore : bu mod seçildiğinde karaterin ırk-soy mücadeleri, krallık seçimleri, siyaset-diplomasi, vb. özellikler karşısında, sade güçsüz bir karakterin kendini koruma, ailesini, klanını, mevcut kargaşadan uzak tutma mücadelesi ortaya çıkacak. soylar arası rekabet, ırklar arası savaşlar arasından sıyrılma çabası görülecek. ____ oyunda 8 ırk, 35 soy olduğunu düşündüğümüzde, hikayenin de her soy için farklı gelişeceğini göz önünde bulunduğumuzda 35 farklı lore var demektir. her lore da da 3 farklı (aksiyoner - normal - pasif) modlar olduğunu düşünürsek, 105 farklı seneryo ve hikaye gelişimi ile karşılaşırız. Yukarıda belirtilen ve lore etki edecek özellikleri de düşündüğümüzde; aynı soy, aynı mod lore seçen iki farklı oyuncu bile, oluşturduğu karakterin cinsiyetine, burcuna, claasına göre farklı hikayeler ile karşılaşacak....
________________________________________________________
"Sürekli savaşların yaşam kanunu olduğu bu dünyada, savaşmak istemeyen yaşam hakkına sahip değildir." ( Heil Führer Adolf Hitler ) |
|||
« Önceki Konu | Sonraki Konu »
|
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi