Guild Wars 2 Türkiye
  • Portal
  • Arama
  • Üye Listesi
  • Ajanda
  • Yardım
Tarih: 28-01-2021, Saat: 05:42 PM Hoşgeldin, Ziyaretçi: (Giriş Yap — Üye Ol)
Guild Wars 2 Türkiye › Guild Wars 2 › Genel Tartışma Platformu v
1 2 3 4 5 .. 97 Sonraki »

Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler

Toplam (13) Sayfa: 1 2 3 4 5 .. 13 Sonraki »
Sayfaya Git 
Konu Görünümü | Tam Görünüm
Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
23-01-2011, 05:24 AM, (Son Düzenleme: 08-05-2012, 11:24 PM, Düzenleyen: Efaithm.)
#1
Spin Çevrimdışı
Abaddon's Servant
Yorum Sayısı: 2,508
Konu Sayısı: 170
Üyelik Tarihi: Aug 2010
Star  Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
Merhaba arkadaşlar. Bu başlık altında Guild Wars 2 hakkında duyduğumuz, gördüğümüz ve elimizde bulunan bilgilerin genel bakışını, yer yer kendi yorumlarımı da katarak toplamaya çalışacağım. Bir nevi GW2(101), nedir-ne değildir olacak. Eğer Guild Wars 2 Türkiye'ye yeni girdiyseniz, GW2 hakkında yeni yeni birşeyler okumaya başladıysanız, veya "kafam karışık nereden başlasam" diyorsanız başlamanız gereken yer burası.

Yeni bilgiler geldikçe, ArenaNet'in yeni açıklamaları oldukça bu başlığı güncel tutmaya çalışacağım.
*Son güncelleme 8 Eylül 2011*


Oyunun Dünyası Hakkında

İlk belirtmemiz gereken şey sanırım; Guild Wars 2 ilk oyundan 250 yıl sonrasında geçiyor. İlk oyunun senaryosu şu an hala devam etmekte tabi. ANet'in 2 oyunun arasındaki senaryonun bütünlüğünü sağlamak amacıyla şu anda adım adım çıkarmakta olduğu ek içerikler (GW:Beyond) hala geliyor ilk oyuna patch olarak. Ayrıca yine 2 oyunun arasında olan olaylara ışık tutan Guild Wars romanları da var. Bunlar hep oyunlar arasındaki konu bütünlüğünü sağlayan içeriklerimiz.

Guild Wars 2'de kıta olarak sadece Tyria oynanabilir olacak. Elona ve Cantha'da oynayamayacağız ilk etapta (ileride gelecek DLC'ler, ek contentler vs. , o kıtalarada gitmemizi sağlayabilir tabii ki).

Oyunun dünyası ilk oyundan çok daha büyük olacak, ayrıca oyunun kaydadeğer bir kısmı da sualtında geçecek. Zaten oyunun hikayesinin çıkışı; Orr'un kayıp arazilerinin derinliklerden tekrar günyüzüne çıkması ve beraberinde ulu dragonları uyandırarak gelmesi.

Dünya ile ilgili ilk oyundan farklı olarak söyleyebileceğimiz bir başka önemli özellik ise, dungeonlar ve solo questler (kişisel hikaye) hariç oyun bütünlük içeren bir dünyadan oluşacak, GW1 gibi büyük ölçüde instancelar ile dolu bir oyun olmayacak. Bol bol diğer oyuncular ile etkileşimde olacağız yani.

Şu anda yapımcıların planladığına göre (değişebilir bu tabi) Guild Wars 2 ile çıktığı anda içeriğinde 25 geniş keşfedilebilir bölge, 8 dungeon, 6 büyük şehir olacak.

Oyuna ilk girdiğinizde oynayacağınız tutorial bölümünde ise, her ırkın başlangıç alanına göre değişiklik gösteren bir eventte rol alıyorsunuz ve şu ana kadar demolarda gördüğümüze göre hepsinin sonunda bir boss fight yaşıyorsunuz.

Atmosfer kısmına gelirsek biraz, oyunda gece/gündüz döngüsü, hava olayları olacak bu sefer (hem de bayağı güzel olacak ^^). Zaten Gamescom'daki videoları izlediyseniz bunu farketmişsinizdir. İzlemediniz mi ? O zaman ;
GW2TR Gamescom 2010 Başlığı // GW2TR Gamescom 2011 Başlığı

guildwars226555p.jpg
Sylvari Ranger, bir ayrı güzel ^^

Ücretlendirme

Tüm Guild Wars oyuncularının ArenaNet'in ücretlendirme politikasını çok sevdiğine itiraz eden yoktur heralde. Zaten ilk oyunun bu denli başarılı olmasının arkasında yatan en büyük sebeplerden biri de ücretlendirme mantığıdır herhalde.

Evet, Guild Wars 2'de de ilk oyunumuz gibi aylık ücret olmayacak. Yine oyunu satın alacaksınız, aylık ücret ödemeden oynayabileceksiniz. ANet nereden para kazanıyor diye merak ediyorsanız eğer öncelikle ilk oyundaki ek paketler gibi yine DLC'ler, ek içerikler olacak ücretli olarak. Ayrıca yine isim değiştirme, makyaj paketi, janjanli giysi ve skill/pet unlock paketleri tarzı şeyler olacak. ArenaNet'in bu pazar stratejisi şimdiye kadar başarılı gözüküyor. Yani GW2 gibi bir oyuna aylık ücret vermez iken, yılda maksimum 2-3 kere çıkacak DLC'ye para basılır arkadaş. Zaten diğer saydığım isim değiştirme vs. muhabbetleri diğer MMO'larda da sıkça mevcut.

Seyahat-Hareket

Jump ! Jump ! Evet GW2'de zıplayabiliyoruz artık. Ama öylesine değil, ciddi manada dinamik combatın bir parçası hoplayıp zıplamak, hareket etmek (örnek olarak Ranger hareket halinde ok fırlatabiliyor). Bunun yanından oyunun ciddi bir kısmı sualtında geçiyor dedik, yüzerek de bayağı zaman geçireceğiz.

Seyahat olayımız Gamescom 2010 videolarında bayağı gösterildi aslında. Burada hemen özetini geçelim. Yine ilk oyundaki gibi belli outpost - town tarzı noktaları unlock ettikçe oralara harita üzerinden tıklayarak seyahat edebileceğiz. Bunun yanısıra büyük şehirler arasında seyahat etmemizi sağlayacak Asura Gate'lerimiz olacak (bunları unlock etmenize gerek yok). Bu iki türlü seyahat için de küçük ücretler ödeyeceğiz (Aion'da seyahat için ödediğimiz paraları hatırlarsak, sanmıyorum GW seyahati çok dokunsun).

Genişletilmiş Deneyim (Extended GW2 Experience)

Genişletilmiş Deneyim yapımcıların 2010 PAX fuarında açıkladığı, guildinizle ve arkadaşlarınızla bağlantı kurabilmenizi sağlayan bir telefon/iPad uygulaması. Ücretsiz olacak ve arkadaşlarınızın progressini takip edebileceksiniz. Benim bunu duyduğum anda ağzımın suları akmıştı şahsen, fakat aynı zamanda güle güle hayat moduna sokacak bir şey adamı. Oyun başında olmadığınız zamanlarda (okul-iş vs.) dahi oyuna bağlı olacaksınız, tehlikeli ^^ . Bu konuyla ilgili geniş bilgi için ilgili GW2TR başlığı burada.

guildwars225560p.jpg
Charr artworkleri çok ihtişamlı gözüküyor.

Hall of Monuments

HoM sadece ilk oyunun oyuncularının sahip olabildiği birşey. Kısaca kişisel (account bazlı) achievementlarımızın ve başarılarımızın görülebildiği bir müze denilebilir. Ayrıntılı bilgi için şu linke bakabilirsiniz: Guild Wars Wiki - HoM Sayfası. Ben burada konu gereği GW2 ile olan bağlantısını kısaca anlatmak istiyorum. GW1'de kazanmış olup da Hall of Monuments'ımızda sergilemiş olduğumuz achievementlar bir puan sistemine göre değerlendiriliyor ve bize GW2'de bazı bonus itemlar, petler ve titlelar olarak yansıyor (HoM Ödülleri ile ilgili yazıma buradan ulaşabilirsiniz). ANet bu bilgiyi çok uzun süre önce açıklamıştı zaten, fakat bir süre önce gelen HoM Calculator ile işler anlam kazanmış oldu: GW2 HoM Reward Calculator. Bu hesaplayıcı ile şu anki GW1 HoM başarılarınızın karşılığını görebilirsiniz. Snowrose arkadaşımızın puanlar ile ilgili yazısı burada.

Ek olarak HoM aracılığı ile ilk oyundaki oyun içi isminizi de GW2 için reserve edebiliyorsunuz. Oyunun şu anki demosundan gördüğümüz üzere 16 karakterli bir isim oluşturma ekranı var.

PvE ve PvP

Öncelikle belirtmemiz gereken şey; ArenaNet'in özellikle PvP server kurmak gibi bir planı yok. Tyria tamamen PvE içerikli olacak.
PvP ise ikiye ayrılıyor diyebiliriz. Birinci kısım, ilk oyundan alışık olduğumuz gibi ayrı instancelarda geçen, takım bazlı PvP aktiviteleri olacak. Bu aktivitelere yine herkes ile aynı levelda ve aynı ekipman kalitesinde ulaşıp katılabileceğiz.
İkinci kısım PvP ise World vs. World PvP olacak. Bu savaşlar çok büyük ölçekli olacak ve geniş bir battlefield olan "The Mists"'te geçecek. Buradaki savaşlara her leveldan oyuncular kendi levellarında katılabilecekler ve The Mists'te başarılar kazanarak serverlarına çeşitli bonuslar kazandırabilecekler. Oyuncuların server değiştirme gibi hakları olacak fakat The Mists dengesi için bunun bir sınırı ve düzenlemesi olacak.

World Vs. World PvP

World vs. World PvP olayı şüphesiz GW2'ye gelen en büyük yeniliklerden ve oyunun çehresini büyük ölçüde değiştirecek bir olay. Bunun üzerinde biraz duralım. WvW kulağa çok zevkli bir aksyion gibi geliyor, çünkü çok uzun bir maraton. Öncelikle serverlar (worlds) birbirleriyle random olarak eşleşiyor (tabi birbirine daha yakın kuvvetteki serverlar), daha sonra 1 hafta boyunca sürecek olan WvW başlıyor her hafta. Yani 1 hafta boyunca The Mists'e gidip serverınız için çarpışabilirsiniz, ister solo, ister küçük bir grup ile, isterseniz çok geniş bir raid toplayıp gidebilirsiniz, yapabileceğiniz çok fazla şey var WvW'de, açık ve dinamik combat yani. "Players may decide to fight alone against a supply caravan, join a single group and capture a mine or create a large alliance to assault one of the numerous fortress that could give an advantage in the zone", diyor yapımcılar bu konuda, bayağı heyecan verici geliyor bu da kulağa.

WvW'nin ayrıntılarına girersek; her server (world) savaşa elinde kaleler, asker kampları, madenler ve köyler ile başlıyor. Ayrıca savaş alanında kimsenin kontrolünde olmayan başlangıç zoneları ve neutral zonelar da bulunuyor, buralarda da ayrı olarak kaleler, madenler ve köyler var.

Madenler ve kereste ocaklarından elde ettiğimiz resourceları; yıkılan duvarları onarmak, siege silahları yapmak ve takımımızın kalesini korumak için kullanabiliyoruz. Ayrıca guildler kaleleri fethedip kontrolleri altında tutabiliyorlar.

Savaş alanında birçok bölge ve kontrol noktası olacak. Bu noktaların kontrolünü ele geçirmek, ele geçiren takımlara belli bonuslar, ekstra özellikler sağlayacak (GW1'deki AB veya HB'lardaki shrineların mantığı gibi). Nedir bu özellikler; mesela increased health regen, energy regen, yüksek drop rate gibi. Ayrıca bu World PvP'lerde oyuncular XP kazanabiliyor ve level atlayabiliyor. Yani GW2'de level atlamak için PvP'den uzak durmanıza gerek yok, The Mists'te de gayet güzel level atlayabiliyorsunuz PvP yaparak.

World PvP'ye oyuncular istedikleri gibi girip çıkabilecek ve oyuncu sayısı limiti olmayacak. Zaten savaşlar haftalar sürdüğü için ortalık şenlik olacak gibi duruyor. Daha önce söylediğim gibi istediğiniz level bir karakterler WvW'ye girebilir ve o anda üzerinizde olan tüm skilleri kullanabilirsiniz.

ArenaNet'in World PvP'deki asıl amacı; ilk oyundaki "Hardcore PvP" havasını biraz daha dağıtıp casual oyuncularında ilgisini çekmek. Casual oyuncular artık daha mı az "OMG n00b!" ithamlarına maruz kalırlar orası belirsiz, fakat GW1'in hardcore, team-based PvP'si korunurken yanında Casual oyuncularında katılımını kolaya indirgeneyen WvW getirmesi, GW2'nin büyük hamlelerinden biri. Diğer takım bazlı PvP modlarındaki aşırı sıkı taktik ve strateji kaygısı WvW'de daha yumuşak olacağı için (hardcore GvG FTW!), her kesimden oyuncu gönül rahatlığıyla, kendisini kastırmadan WvW'lere katılacak.

nornranger4570p.jpg
Norn Ranger (Screenshot)

Irklar

Geldik ırklara. Oyunda oynanabilir 5 farklı ırk olacak ve bu ırkların her birinin ayrı birer başlangıç şehri ve ırksal özellikleri bulunacak. Irklarla ilgili forumumuzda bulunan çeviriler ve Races of Tyria gibi efsane bir video mevcut, o yüzden çok uzatmıyorum burada.

Forumdaki ırk tanıtım başlıkları;
Asura
Charr
Human
Norn
Sylvari

<a href="http://www.youtube.com/v/YEdr8HHJ-zU&amp;rel=0&amp;fs=1" target="_blank">http://www.youtube.com/v/YEdr8HHJ-zU&amp;rel=0&amp;fs=1</a>
Videonun HD izlenmesi şiddetle önerilir ^^

Sınıflar

Guild Wars 2'de 8 tane sınıf olacak ve bunların hepsi açıklanmış durumda. Bu sınıflar; Elementalist, Warrior, Necromancer, Ranger, Guardian, Thief, Mesmer ve Engineer. Çok önceden de açıklandığı gibi tamamen heal amaçlı bir sınıf olmayacak, daha çok support tarzı sınıflar olacak ve bunların skilleri direk healden daha çok protection kıvamında olacak. Ek olarak her sınıfın kendi heal skilleri olacak ve bu skiller solo olarak her sınıfa yetebilecek.

Forumdaki sınıf tanıtım başlıkları;
Elementalist
Warrior
Ranger
Necromancer
Guardian
Thief
Engineer
Mesmer




Irklar ve Sınıflar konularını geçtikten sonra, Fransız bir fan sitesi tarafından hazılranmış olan karakter yaratma tool'unu vermek istiyorum şöyle : GW2 Luna FR Karakter Yaratma Aracı. Karşınıza ilk gelen Irk seçme ekranında sağ üst köşeden Fransızca olan dili İngilizce yapabilirsiniz. Benim oluşturduğum karakter örneğini vereyim burda mesela;

CT_imageGenerator.php?pseudo=Spin&lang=E...U5LDYyLDY3



Ölmek ve "Downed" Olma Durumu

Guild Wars 2'de ölme mekaniği biraz farklı. Ölmeye çok yaklaştığınızda "downed" durumuna giriyorsunuz, skill barınız değişiyor ve bu bardaki özel skilleri kullanabiliyorsunuz. Bu skiller bir bakıma son çırpınış skilleri gibi, sizi ölümden kurtarabilecek skiller. Eğer downed state'ten kurtarılırsanız veya kurtulursanız, tekrar aksiyona girip eski skill barınıza kavuşuyorsunuz. Oyundaki tüm oyuncular ilk levelından itibaren, düşen oyuncuları kaldırabilmek için resurrect skillerine sahip olacaklar. Bir oyuncu ne kadar çok sayıda ölürse onu tekrar reslemek o kadar uzun sürecek. Diyelim ki öldünüz ve sizi kimse kaldırmadı, o zaman en yakın shrinedan küçük bir ücret karşılığı kalkacaksınız ve ilk oyundaki gibi üzerinizde death penalty olmayacak.
Healing ve Death ile ilgili yapımcıların ayrıntılı açıklamaları için şöyle buyurun.
Healing ve Death ile İlgili GW2TR Başlığı Burada

Level Atlamak

Oyunun level sınırı 80 olacak. İlk birkaç level çok çabuk atlanabilecek fakat bir süre sonra levellar arasındaki fark ortadan kalkacak, birazdan vereceğim linkteki grafik bunu çok güzel açıklıyor. Mesela level 50-51 arası geçen zaman ile 75-76 arasında geçen zaman eşit olacak. Gelişim ve Leveling ile ilgili GW2TR başlığı burada.

Skill'ler

Skillerimizi combat dışındaki herhangi bir zamanda değiştirebileceğiz ve çoğu skillin seviyeleri (tier) olacak, bu tierler oyuncu progress yaptıkça artacak.
Oyuncuların skill barları 10 skillden oluşacak. Bu 10 skillin ilk 5'i silah skilleri. Silah skilleri hangi silah tipinikullandığımıza bağlı olarak değişen skiller, yani her silah tipinin özel skilleri var. Örnek olarak elinize bir taş alıp kullanmaya kalkarsanız yine weapon skill barınız ona göre değişecek. 10 skillimizin diğer 5 skilline gelirsek; bu 5 skillin 1 tanesi elite skill, 1 tanesi healing skilli ve diğer 3'ü isteğimize bağlı ırksal vea sınıfa özgü skillerden oluşacak.
Bu konuda çok QQ dönüyor forumlarda, ilk oyunun build çeşitliliği GW2'de olmayacak diye. Şu anda belki öyle gözüküyor olabilir ama aslında öyle değil. Her silah tipinin kendine özgü skillerinin olması ve sınıf skillerimizin bu silahlarla kombine edilip ortaya farklı buildlerin çıkacağının hesaba katılması gerekior bu konuda. Bence burada ANet'in yaptığı aslında ilk oyundaki karışıklığı ortadan kaldırıp, her skillin mutlaka oyunda aktif olarak kullanılmasını sağlamak. Bu sistemin bir kötü yanı ne olabilir, yeni oyunda ilk oyundaki kadar Wammo göremeyiz, Random Arena'da über fantastik build kombinasyonları uygulayan renkli kişiliklere daha nadir rastlarız belki. Ama yine herşey oyuncunun elinde, bu konuda bir değişiklik yok.

Skilleri nasıl elde edeceğimize gelirsek; skillerin büyük çoğunluğunu skill traderlardan alabileceğiz fakat bazı elite skiller world drop olacak.

Ayrıca skillerin belli bir kısmı interaktif olacak. Nasıl yani interaktif derken? Mesela elementalist arkadaşınız yere bir fire circle atıyor, siz de ranger olarak oklarınızı onun üzerinden atarak ek fire damage'ına sahip oluyorsunuz atışlarınızda. Bununla ilgili videoları izlediyseniz görmüş olabilirsiniz, izlemeyenler için örnek video;

<a href="http://www.youtube.com/v/dfDXo1YBJKY&amp;rel=0&amp;fs=1" target="_blank">http://www.youtube.com/v/dfDXo1YBJKY&amp;rel=0&amp;fs=1</a>

Burada mesela Ranger elindeki meşale ile yerde Fire AoE oluşturuyor ve Spread Shot skilli ile ekstra fire damage elde ediyor. Bu tarzda birçok skill kombinasyonu mümkün olacak GW2'de.

Skilller konusunda belirtilmesi gereken bir yenilik daha Traitler. Traitler slotlara yerleştirilebilecekler ve questlerden ödül olarak kazanılabilecekler. Çeşitli skill ve attributeleri modifiye etmek için kullanılacaklar. Mesela kılıç kullanış puanınızı arttırmak (Swordsmanship) veya combat esnasında silah değiştirmeniz için gereken süreyi kısaltmak gibi işlevleri olacak Traitlerin. Her sınıfın belli birkaç "Trait Line"'ı olacak ve bu tercihleri nasıl yaptığınız karakterinizi nasıl oynadığınızı belli edicek bir bakıma.
Skiller ile ilgili GW2TR başlığı burada.
Traitler ile İlgili GW2TR Başlığı Burada

Attribute'ler

Attribute'ler bir karakterin fiziksel veya mental karakteristiğini belirleyen ortak verilerdir. Tüm sınıflar standart bir attribute setini paylaşıyor ve bu attributeler hem fiziksel hem de büyüsel hasara etki ediyor. Bu 4 attribute'ün ikisi defansif, ikisi de ofansif özelliklerimizi arttırıyorlar. Her seviye atlayışta karakterlerimiz attribute'lere dağıtmak üzere belli puanlar alıyorlar. Ayrıca -önemli nokta- , attribute puanlarımızı resetleyip tekrar düzenlemek kolay olacak. Bu şekilde katılacağımız olaya göre (pvp, pve, group event vs.) attribute'lerimizi düzenleyebileceğiz. Son olarak da bazı trait'lerin belli attribute'leri yükseltebilecek özellikleri olduğunu biliyoruz.

Bu arada Mart 2011 itibariyle "Hero Panel"'imiz, değişen attribute'lere binaen şekil değiştirdi ve şu şekilde oldu;

2011marchnewattributewi.jpg
Mart 2011 itibariyle yeni Hero Paneli

Şu anda oyunda bulunan attributeler Isaiah Cartwright'ın 8 Mart 2011 tarihli yazısında açıkladığına göre şu şekilde belirlendi ve gelen feedbackler üzerine değiştirildi ;
* Power—increased attack damage.
* Precision—increased critical strike chance.
* Vitality—increased health.
* Toughness—increased defense/armor.

Achievement'lar

Achievement sistemi ilk oyunun benzeri şekilde olacak. Belli bir olayı gerçekleştirdiğinizde bunun achievement'ını kazanacaksınız, ve bazı achievementların ilk oyundaki gibi "Title"'ı olacak, bu titleları üzerimizde taşıyabileceğiz yine. GW2'deki titlelar account bazlı olacak. İlk oyunu oynayanlar hatırlar, titleların birçoğu sonradan gelen bir patch ile account-based yapılmıştı, GW2'de de titlelarımız account-based olacak. Zaten bazı titleları tek bir karakter ile yapmamız mümkün olmayacak (örnek olarak; tüm weaponları master etmek, tek bir karakter ile yapılamayacak bir title). Son olarak, kazanmış olduğumuz achievementları diğer bir oyuncuyla kıyaslayabileceğimiz bir ekranımızda olacak, hands-on demoda bu özellik gözüküyordu fakat o anlık disabled haldeydi.

Şu ana kadar oyunun demo gösterimlerinde görmüş olduğumuz achievement grupları şu şekilde;
* Slayer
* Party Animal
* Weapon Master
* Explorer
* Adventurer
* Conqueror
* Trader
* Hero

thehoundsofbalthazarcon.jpg
İnsanların ırksal skillerinden biri olan "The Hounds of Balthazar"

Combat

Guild Wars 2'de combat 3 ana noktadan oluşuyor; Damage, Control and Support. Damage; bildiğimiz gibi düşmanın sağlığını düşürmek, Control; düşmanın yapmak istediği şeyi engellemek ( Interrupt powaa ! ) ve Support; dostlarınızın abilitylerini boostlamak demek oluyor. Combat bayağı taktiksel olacak GW2'de. Bunun sebeplerinin başında artık daha özgür hareket edebileceğimizi söyleyebiliriz, movement taktikleri etkileyecek. Ayrıca çevreyi kendi avantajımıza kullanabilecek olmamız ve cross-profession dediğimiz (skiller kısmında bahsetmiştim) 2 farklı sınıfın skillerinin harmanlanarak etkisini arttırması da combatın çehresini değiştirecek etkenlerden. Çevreyi kendi avantajımıza kullanma konusuna gelince; oyun dünyasında, etrafımızda silah niyetine kullanabileceğimiz birçok nesne olacak (yerden kapabileceğimiz basit bir taştan, ağaçtan sarkan bir arı kovanına kadar) ve bu nesnelerin bazıları hangi professionın onları kullandığına göre değişik tepki verecek.

Combatta body-block konusunda ise, ilk oyundan daha farklı olacağını söyleyebilirim. Yapımcıların yaptığı açıklamalara göre oyuncular birbirinin önünü kesemeyecek veya çarpışamayacaklar, bunu skiller aracılığı ile yapacaklar (knockback, stun, snare vs.). Ayrıca bazı skillerin etkisi, o skilli kullanırken düşmanın yanından veya arkasından kullanmamıza göre değişiklik gösterecek. Eric Flannum bu konuda şöyle diyor ; "Because of many issues with collision in a persistent world, players will not be able to collide with one another in Guild Wars 2. That being said, many skills affect the movement of a target (knockbacks, knockdowns, etc…), which allows players to replicate some of the same body blocking tactics that they used in Guild Wars. Body direction is very important indeed, as there are skills that have a greater effect (more damage, stunning, etc…) when used from the side or behind an enemy." Bazı saldırıları veya menzilli atışları dodgelayabilmek yine mümkün olacak.

Armor

Giyebileceğiniz armor, yine profession türünüze göre değişiyor. Scholar professionları Light Armor, Adventurer professionları Medium Armor ve Soldier professionları Heavy Armor giyecek.

Oyundaki tüm dungeonların, her armor tipi için en az birer adet unique armor set ödülü olacak.

Oyuncular her armoru boyayabilecekler ve her parçanın üzerinde üçer tane boya slotu olacak (bu da demek oluyor ki çok fazla orjinal renk oluşturabilecek kadar alternatifimiz var). Boya sistemi ile ilgili şu videoyu mutlaka izleyin, olayı daha iyi anlatıyor;

<a href="http://www.youtube.com/v/hvpRH6AFRds&amp;rel=0&amp;fs=1" target="_blank">http://www.youtube.com/v/hvpRH6AFRds&amp;rel=0&amp;fs=1</a>

Son olarak, armorların özelliklerini upgrade etmemize yarayacak bazı upgrade itemları olacak. Bu sistem biraz ilk oyundaki insignia sistemine de benziyor fakat farkları var. Bu itemlardan her armorun üzerine üç taneye kadar takabileceğiz ve bu itemlar craft yolu ile elde edilebilecek.

Silahlar

Forumumuzdaki silahları açıklayan başlıkta yeterli bilgi olduğu için burayı kısa kesiyorum.
Silah türleri ve silahlar hakkında genel bilgilerin bulunduğu GW2TR başlığı için buyurun.

Kullanıcı Arayüzü (User Interface)

Interface hakkında tüm gördüğümüz/bildiğimiz şey fuarlardaki video görüntüleri. Yapımcılar arayüzün hala yapım aşamasında olduğunu, daha geliştirileceğini ve ilk oyundaki gibi oyuncunun isteğine göre customize edilebileceğini söylüyorlar.

Skillbar

skillbarzf.jpg

1. Silah Set'ini değiştirme
2. Silaha özel skiller
3. Build Up Barı (professina göre değişiyor, Warrior'larda Adrenaline, Necromancer'larda Life Force)
4. Sağlık
5. Enerji Potionları
6. Enerji Barı
7. Profession ve Irka özel skiller, Heal Skilli ve Elite Skill için toplam 5 slot.

[H]ero Paneli

heropanel.jpg

Bu resim Hero panelinin ekipman bölümünü gösteriyor. Sırayla numaralandırılmış bölgelerin açıklamaları şu şekilde;

1. Birincil Silah Seti 2. Silah Setini Değiştirme 3. İkincil Silah Seti 4. Boya Paneli 5. Küpe Slotları 6. Kolye Slotu 7. Cloak Slotu 8. Yüzük Slotları 9. Miğfer Slotu 10. Omuzluk Slotu
11. Göğüslük Slotu 12. Eldiven Slotu 13. Bacaklık Slotu 14. Botlar Slotu 15. Karizma Levelı 16. İtibarı Levelı 17. Gaddarlık Levelı 18. Ekipman Bölümü 19. Traitler
20. Kişisel Hikaye Bölümü 21. Achievementlar

Arayüzün sağ alt köşesinde bir de pusula bulunuyor, o anki aktif görevimiz için yönleri gösteriyor.

Guildler

Guild Wars 2'de ilk oyunun aksine bir oyuncunun farklı karakterleri farklı guildlere girebilecek. Oyunda guildler için özel achievementlar olacak ve guildler World PvP'de kaleleri ellerinde bulundurabilecekler.
Yanısıra, guildlerin takvimleri olacak ve burada düzenlenecek eventler ile ilgili tüm bilgileri koordine edebilecekler. Ayrıca guild chate oyuna login olmaya gerek kalmadan browser aracılığı ile ulaşılabilecek.

Son olarak PAX Prime 2011 fuarında açıklananlara göre; oyuncular ne kadar guild isterse o kadar guilde dahil olabilecekler, çok enteresan bir özellik bu, yani aynı Steam grupları gibi. Guildleriniz arasından, istediğiniz zaman ve istediğiniz karakterin altında, o anda hangi guildin aktivitelerine katılmak istediğinizi ve hangi guildin chat'ini görmek istediğinizi seçebiliyor olacaksınız.
Guild arkadaşlarınızla farklı aktiviteler yapmak (neredeyse her şey diyor Eric Flannum bu konuda), guild için "Influence" puanları kazandıracak. Bu puanları guild lideriniz battlekeep'inizde (var ise tabii :) ) upgradeler yaparak, ekstra guild storage ve benzeri şeyleri unlock ederek veya etrafınızdaki guild arkadaşlarınızın ekstra XP kazanmasını sağlayacak oyun içi bir item alarak harcayabilir.

Sidekick Sistemi

Sidekick; bir karakterin levelının, isterse beraber oynadığı diğer karakterin levelına eşitlenmesine yarayan bir sistem. Yüksek level içeriği oynamak isteyen düşük level bir oyuncu, beraber olduğu diğer yüksek levellı oyuncuların güçlerine eşitlenecek party aktivitesi esnasında ( Age of Conan'da vardı bu sistem, oynayanlar hatırlayacaktır). Aynı olay tersi bir durum içinde geçerli, düşük level oyuncuların grubuna katılan yüksek level bir oyuncu, daha önce belki de es geçtiği low level contenti, levelı diğer oyunculara indirgenerek oynayabilecek. Böylece her iki türlü de XP sorunları ve bilimum low level bölgelerini rahatsız eden ağır abiler ortadan kalmış olacak.

Questler ve Dinamik Event Sistemi

Guild Wars 2'nin en büyük yeniliklerinden biri dinamik event sistemi. Artık kafasının üzerinde ünlem işaretli NPC'ler olmayacak, quest sistemi yerini dinamik event sistemine bıraktı. Oyuncular eski tarz npc'ye git questi al mantığı yerine, çevrelerini dikkatle gözlemleyip, ipuçlarını görüp dinamik olaylara dahil olacaklar. Mesela bu ipuçları veya çevredeki değişiklikler; bir anda istilacı düşmanların bulunduğunuz bölgeyi basması veya bir NPC'nin sizin yakınlarınıza doğru koşarak yardım çığlıkları ile gelmesi gibi işaretler olacak. Bu eventlar katılan oyuncu sayısına göre ölçeklenecekler. Kendinizden çok daha düşük bir level aralığının eventına girip ortalığı darmaduman da edemeyeceksiniz çünkü eventa girdiğiniz anda sizin gücünüz de ona göre ölçeklenecek (yukarıda bahsettiğim sidekick sistemi mantığı).

Bu eventlar zinciri tamamen dinamik olacak. Yani bir event diğer eventları etkileyecek ve tamamen yaşayan, dinamik bir dünya sunulmuş oalcak oyuncuya. Burada oyuncunun tercihleri önemli bir rol oynuyor işte. İstediğiniz eventa katılıp katılmayacağınızı belirleyebileceksiniz ve örneğin bir eventta bir grup NPC'ye yardım ettiniz, bu eventtan sonra o NPCler sizi hatırlayacak ve davranışları ona göre değişecek.
Ayrıca olaylar dinamik olduğu için, daha önce ziyaret etmiş olduğunuz bir yerde katıldığınız bir eventa aynı yere sonradan tekrar geldiğinizde rastlayamayabilirsiniz.

Oyuncuların eventlara katılması için party oluşturması gibi bir şart olmayacak ve her katılımcı oyuncu belli bir ödül alacak bu eventlardan. Bu ödüllerin büyük bir çoğunluğunu Karma ve Gold oluşturacak.

Dinamik evet sistemi yapısı sayesinde kill stealing gibi şeyleri de ortadan kaldırmış oluyor ve büyük ölçüde grup oyununu desteklemiş oluyor. Ne kadar çok oyuncu katılırsa bir eventa, fight o kadar ilginç bir hale geliyor.

Bu arada "nasıl rastlayacağım ben bu eventlara, nasıl bulacağım" gibi soruları dert etmenize gerek kalmayacak. Belli local bölgelerde, olası event yerlerini ve bir sorunun olduğunu duyduğu alanları size söyleyecek bir "Scout NPC" olacak.

Dynamic Events System'ı çok daha detaylı anlatan linkler;
Dynamic Events ile İlgili GW2TR Linki
Resmi Siteden Dynamic Events Overview
Eric Flannum - Soru&Cevap - Dynamic Events
Dynamic Event GDC Basın Konferansı (Çok Detaylı)

Instancelar ve Açık Dünya

Oyunun büyük bir çoğunluğu açık dünyada (open world olarak, tüm oyuncular beraber) geçecek. Instanced olacak yerler; oyuncunun personel storyline'ı (kişisel questlerin geçtiği yerler, buralara isterseniz arkadaşlarınızı sizinle beraber oynamaları için davet edebileceksiniz) ve dungeonlar olacak.

dungeon4.jpg
Daha önce hiç böylesi şık bir dungeona girdiniz mi ?

Dungeonlar

Dungeonlar 5 kişilik olacak ve random lootlar yerine oyuncular tokenler ile ödüllendirilecek, bu tokenleri daha sonra dungeon itemları üzerinde harcayabileceksiniz. Daha önce de söylediğim gibi, her dungeonda ödüller olarak; her armor tipi için en az bir adet unique armor set olacak ve aynı şekilde tüm çeşitlerden silahlar olacak. Bu çok güzel bir olay. 20 kere girdiğiniz bir dungeondan hala beklediğiniz itemı düşürememek gibi bir olayınız olmayacak, yani herkes progress katetmiş olacak, herkese eşit kazanç olacak dungeonlarda.

Dungeonlarda ilk karşılaşacaklarımız oyunun hikayesi ile alakalı şeyler olacak (videolar, eventlar vs.) fakat daha sonrası explorable mode ayarında olacak, oyuncular istedikleri rotadan gidip isterslerse de dungeonu daha zor modda oynayabilecekler.

Son olarak, end game içeriği hakkında daha hiçbir bilgi verilmedi. İlk oyundaki gibi çok daha zor dungeonlardan (Underworld, FoW, Urgoz, Deep, DoA gibi) oluşuyor olabilir, daha fazla oyuncu sayısı ile oynanıyor olabilir, bu konu hakkında bir bilgi yok henüz.

Kişisel Hikaye ve NPCler ile Etkileşim

Oyunun başında, karakter oluşturma ekranında, kendi hikayemiz ile ilgili birçok seçim yapacağız, sonunda oyuna girmeden önce karakterimizin geçmişini, kişisel hikayesini oluşturmuş olacağız ve oyun içinde bu yapmış olduğumuz seçimler kişisel görevlerimizin/hikayemizin nasıl ilerleyeceğini belirleyecek ve NPClerin bize nasıl davranacağını tamamen etkileyecek. Bu seçimler hiçbir şekilde bizi bir yerde tıkamayacak veya ulaşabildiğimiz içeriği, ana hikayeyi kısıtlamayacaklar.

Bu seçimlerimizin ve hikayemizin oluşturulması hakkında benim en hoşuma giden şeylerden biri yukarıda bahsettiğim insanların bize nasıl davranacağının bunlara bağlı olması, diğeri ise kendi storyline'ımızdaki instanceların atmosferinin (mesela karakterimizin kendi evinin bile) bu seçimlerimize göre değişiklik gösterecek olması. Görünüşe göre ANet, gerçekten yaşayan ve dinamik bir dünya oluşturuyor.

storylinecomic1b.png
WTB Red Headed Human Female :P

Mesela mülayim bir karakter olarak başladınız oyuna, fakat daha sonradan sabrınız taştı bazı olaylar karşısında, işlerinizi diplomatik yollardan değil de kaba kuvvete başvurarak halletmeye karar verdiniz, bu sizin namınızın oyun dünyasında yaşayan NPCler arasında böyle duyulmasına sebep olacak ve örnek olarak bir tüccarın sizi sevmemesine rağmen sizinle iş yapmasını sağlayacak, çünkü sizden korkacak.

Şu ana kadar gördüğümüz demo videolarda karakter gelişimine etkide bulunan 3 tane personal trait var, bunlar; charisma, dignity, ferocity.

Instanced kişisel hikayenizi oynarken yaptığınız tercihler, içinde bulunduğunuz çevreyi direkt olarak etkileyecek. Mesela bir arkadaşınız sizden çok farklı tercihler yaparak ilerliyor diyelim kişisel senaryosuna, o arkadaşınızın sizi kendi instanced bölgelerine davet etmesiyle, siz kişisel hikaye instancelarının daha önce görmediğiniz kısımlarını görebileceksiniz.

Karma
Karma bir birim, para birimi denemez tam ama, reputation gibi birşey. İyi şeyler yaparak, eventlara katılarak, low-level oyunculara yardım ederek falan para kazanabiliyoruz demiş yapımcılarımız ama hiç bir zaman sadece bunları yaparak çok para kazanamazsınız, para kazanma yolu; ticaret, ticaret, ticaret, benden söylemesi ^^. Demo videolarında gördüğümüz üzere bir eventın başarı ile bitirilmesi sonucu bir NPC Tüccar spawn olup karma karşılığı özel itemlar satıyordu.
Bu arada "Karma" ismini ben beğenmedim açıkçası, siz ne düşünüyorsunuz yorumlarda belirtebilirsiniz.

Personel Storyline mevzumuz bu şekilde, tabii ki istemezseniz oyunun bu Role-Play elementlerini atlayıp işinize gücünüze bakabilirsiniz. Fakat bu yeni özellikler ArenaNet'in senaryoya ne kadar önem verdiğinin de bir göstergesi bana sorarsanız.

Personal Story ile İlgili GW2TR Başlığı
Personality in GW2 - ANet Blog'undan
Personal Story Overview - GW2 Resmi Site

Oyuncu Evleri

Kişisel hikayemizin bir parçası olarak her oyuncunun bir ev instance'ı olacak. Bu ev instance'ının boyutu ırksal şehrinizin içinde bir şehir bloğu kadar olacak. Tabi ev derken, hangi ırk olduğunuza bağlı olarak bu değişecek, mesela Asura iseniz bir Asuran lab olabilir bu ev. Diğer oyuncuları da bu eve invite edebileceksiniz.
Massively'nin Ree Soesbee ile Player Housing Üzerine Röportajı

Zanaatkarlık ve Toplamacılık (Crafting&Gathering)

Guild Wars 2'de crafting çok büyük bir rol oynayacak. İlk oyunu oynayanlar bilir, crafting neredeyse yok gibiydi, çok birşey ifade etmiyordu, elite armor yaptırmak istediğimiz zamanlar açıyorduk o craft penceresini sadece, ama artık bu değişiyor. GW2'de craft için yapımcıların dediği şu ki; "Oyuncuların bir kere kullanacağı birşeyden onlarca craft etmesini istiyoruz" , evet kulağa güzel geliyor (Aion'da Fenris armor seti kurbanı olanlar parmak kaldırsın). Bu ne demek? Mesela sadece crafting skillinizi bir seviye atlatmak için aynı kılıçtan 15-20 tane craft etmenize gerek kalmayacak, sadece o itemdan gerçekten birden fazla üretmek istiyorsanız o zaman craft edeceksiniz demek.

Gathering konusunda ise şöyle bir güzellik var; resource nodeları "her oyuncuya özel" olarak spawn olacaklar. Bir node bulduysanız o artık sizindir, kimse onu sizden çalamaz, bu çok güzel birşey. Çünkü diğer mmolardan hatırlarsanız resource nodeları kapmak başlı başına bir olay haline geliyordu, fakat GW2'de, gördüğünüz bir node'u sizden önce hemen biri oraya gelip harvest ederse, siz gittiğinizde o node sizin için dolu olacak.
Görünüşe göre ArenaNet ekibi mmolardaki küçük ama can sıkıcı unsurların hepsini birer birer saptamış ve düzeltmiş, oyuncuların birbiriyle kavga etmelerini istemiyorlar anlaşılan.

Moda

Giysi çeşitleri konusunda yapımcılar tarafından açıklanan ve oyundaki moda çeşitliliğini vurgulayan ilginç bir nokta şu; eğer bir giysiyi herhangi bir NPC giyebiliyorsa, biz de giyebiliriz demek oluyor. Oyunda bir itemın görünüşünü diğer itema aktarmaya yarayacak (ikinci itemın özellikleri korunarak tabii ki) "Transmutation Stone"'lar olacak. Bu transmutation stonelar ArenaNet'in item shopunda satılacak (yanlış hatırlamıyorsam bir yerde "world drop" olarak da elde edilebileceklerini okumuştum), fakat oyunun ilk levelından son levelına kadar tüm armorların güzel görünüşleri olacağı için (iddialı cümle) kimse bu taşları satın almaya zorlanmayacak (ki ben bunun doğru olduğu konusunda ANet'e güveniyorum, ilk oyunda böyle bir zor durumda bırakma en küçüğünden dahi yaşanmadı).

heavyarmor02600x489.jpg
Heavy Armor tasarımlarından bir tanesi

Mini Gameler

Her büyük şehirin kendine özel mini gameleri olacak ve bu sosyal aktiviteler karakter levelından bağımsız olacak. Birçok çeşit minigame var mesela; kompleks olup da skill gerektirenler, solo oyunlar, basit hedef egzersizleri ve çok oyunculu bar kavgaları bunlardan birkaçı. Bu oyunların elbette ödülleri de olacak, mesela benim en sevdiğim; bar kavgasında yumruklayıp dişini kırdığınız bir oyuncunun dişini oranın dişçisine götürerek bir ödül kazanabiliyorsunuz, kulağa çok hoş geliyor. Görünüşe göre bu oyunlar, sıkıldığımız, stres atmak istediğimiz zamanlarda bizi gayet eğlendirecek.
Aktiviteler ile ilgili ANet'in blogundaki yazı için tıklayın.

Açık Arttırma Evleri (Auction Houses)

"Sonunda" GW2'de auction houselarımız olacak. Lion's Arch'da, Kamadan'da sabahlara kadar bağırmaya son. Hatta Guild Wars 2'deki auction houselara oyun dışından browser ile veya telefonunuza yükleyeceğiniz uygulama ile de ulaşabileceksiniz ve bid yapabileceksiniz. ArenaNet hatasını telafi etmeyi biliyor gibi gözüküyor.

Oyun Müzikleri ve Sesler

Oyunun müzikleri yine ilk oyunun müziklerini besteleyen yüce insan Jeremy Soule tarafından yapılıyor. Ben şahsen kendisinin hastasıyım, çoğu GW oyuncusu ilk oyunun müziklerinin ne kadar güzel olduğu ve atmosferi ne kadar epic hale getirdiği hakkında hemfikirdir sanırım.
Oyunda yoğun olarak seslendirme olacak, fakat oyundaki herşey seslendirilmeyecek.

Oyunun seslendirmeleri hakkındaki über videoyu mutlaka HD olarak izlemenizi tavsiye ediyorum bu arada hala izlemediyseniz, "Voices of Tyria" ;

<a href="http://www.youtube.com/v/Te4FK_6JLwE&amp;rel=0&amp;fs=1" target="_blank">http://www.youtube.com/v/Te4FK_6JLwE&amp;rel=0&amp;fs=1</a>



Şu ana kadar yayınlanmış en geniş ve en detaylı Guild Wars 2 Gameplay videosuna ise şu GW2TR başlığından ulaşabilirsiniz.
Uzunluğu 54 dakika olan bu videoyu 720p modda açıp izlerseniz, harcadığınız zamana değeceğini göreceksiniz ^^ .


Guild Wars 2 için şu ana kadar açıklananları genel olarak toplamaya çalıştım. Umarım oyun hakkında ilk izlenim edinmeye çalışan arkadaşlara ve kafasında bazı konular ile ilgili sorular arkadaşlara faydalı olmuştur. Eğer eklemem gerektiğini düşündüğünüz yerler olursa yorumlara yazın lütfen. Yeni bilgiler geldikçe yazıyı güncel tutmaya çalışacağım. Herkese iyi oyunlar.

Guild Wars 2 Türkiye - Spin



Less QQ, More Phew Phew.

Ara
Cevapla
23-01-2011, 05:47 AM,
#2
Semkan Çevrimdışı
Portakal
Yorum Sayısı: 436
Konu Sayısı: 35
Üyelik Tarihi: Jan 2021
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
Mükemmel olmuş Hakan çok beğendim. Eline sağlık teşekkür ederiz
Ara
Cevapla
23-01-2011, 01:06 PM,
#3
Mzgrhtp Çevrimdışı
Riff Raff
Yorum Sayısı: 589
Konu Sayısı: 33
Üyelik Tarihi: Jan 2011
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
Süper olmuş eline sağlık.
Ara
Cevapla
23-01-2011, 01:46 PM,
#4
tego Çevrimdışı
Sentinel of the GW2TR
Yorum Sayısı: 118
Konu Sayısı: 6
Üyelik Tarihi: Jan 2011
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
çok başarılı olmuş Hakan eline sağlık
Champion of the Gods

http://www.devasagunceler.com/
Ara
Cevapla
23-01-2011, 02:04 PM,
#5
Snowrose Çevrimdışı
Sevviyor of the GW2TR
Yorum Sayısı: 805
Konu Sayısı: 52
Üyelik Tarihi: Aug 2010
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
Hakan imba bir yazı olmuş eline koluna sağlık.
Hiçbir şey şans eseri olmaz. Her şeyin bir nedeni vardır. Beynin nedeni bilmeyebilir. Beyinin asla anlamayabilir. Ancak kalbin bilir. Kalbin daima bilir.
WWW Ara
Cevapla
23-01-2011, 10:35 PM,
#6
Mzgrhtp Çevrimdışı
Riff Raff
Yorum Sayısı: 589
Konu Sayısı: 33
Üyelik Tarihi: Jan 2011
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
"Karma" beynime Tarkan'ın albümünü çağrıştırıyo ama zamanla alışılır. Cross-Profession'la ilgili güzel bir Gameplay videosu var;
<a href="http://www.youtube.com/v/3_6X_GVIZDs&amp;rel=0&amp;fs=1" target="_blank">http://www.youtube.com/v/3_6X_GVIZDs&amp;rel=0&amp;fs=1</a>
konudaki videonun yanına eklense güzel olur diye düşünüyorum.
Ara
Cevapla
23-01-2011, 10:57 PM,
#7
Spin Çevrimdışı
Abaddon's Servant
Yorum Sayısı: 2,508
Konu Sayısı: 170
Üyelik Tarihi: Aug 2010
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
Aynen, çok rahatsız geldi bana başta Smile Karma nedir abi ya falan gibi.
Less QQ, More Phew Phew.

Ara
Cevapla
23-01-2011, 11:02 PM,
#8
Mzgrhtp Çevrimdışı
Riff Raff
Yorum Sayısı: 589
Konu Sayısı: 33
Üyelik Tarihi: Jan 2011
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
akçe yapsalar daha iyiymiş Big Grin
Ara
Cevapla
23-01-2011, 11:47 PM,
#9
Spin Çevrimdışı
Abaddon's Servant
Yorum Sayısı: 2,508
Konu Sayısı: 170
Üyelik Tarihi: Aug 2010
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
Ya karma işte, iyilik yap karşılığını gör falan muhabbeti Smile
Less QQ, More Phew Phew.

Ara
Cevapla
24-01-2011, 11:41 AM, (Son Düzenleme: 24-01-2011, 11:44 AM, Düzenleyen: 4fun.)
#10
4fun Çevrimdışı
Companion of the GW2TR
Yorum Sayısı: 32
Konu Sayısı: 3
Üyelik Tarihi: Jan 2011
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
paylasım tek kelimeyle ''efsane'' olmus. Bence bu yazıyı kullanıcak; site ve arkadaslardan belli bi ücret talep et Tongue
2617c39b250ee282.png
Ara
Cevapla
24-01-2011, 05:50 PM,
#11
Spin Çevrimdışı
Abaddon's Servant
Yorum Sayısı: 2,508
Konu Sayısı: 170
Üyelik Tarihi: Aug 2010
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
Eheh, teşekkürler Smile
Less QQ, More Phew Phew.

Ara
Cevapla
24-01-2011, 05:57 PM,
#12
Snowrose Çevrimdışı
Sevviyor of the GW2TR
Yorum Sayısı: 805
Konu Sayısı: 52
Üyelik Tarihi: Aug 2010
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
What is your story ? demek istiyorum huu haa..!
Hiçbir şey şans eseri olmaz. Her şeyin bir nedeni vardır. Beynin nedeni bilmeyebilir. Beyinin asla anlamayabilir. Ancak kalbin bilir. Kalbin daima bilir.
WWW Ara
Cevapla
26-01-2011, 05:52 PM,
#13
alph Çevrimdışı
Shielding Hands
Yorum Sayısı: 864
Konu Sayısı: 82
Üyelik Tarihi: Jan 2011
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
alph bunu beğendi.
Shield and faith will guide our battle
---
Guild Wars 2 blogum #18 < MMO'larda ve GW2'de PvE
Ara
Cevapla
31-01-2011, 12:25 PM,
#14
XPerience Çevrimdışı
GW2TR Supporter
Yorum Sayısı: 6
Konu Sayısı: 2
Üyelik Tarihi: Jan 2011
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
Vaaay yalnız var ya şaşırdım kaldım burda harika olmuş bu rehber elleriniz dert görmesin.Tek kelime:Muhteşem
Ara
Cevapla
01-02-2011, 11:28 AM,
#15
Suhior Çevrimdışı
Companion of the GW2TR
Yorum Sayısı: 38
Konu Sayısı: 2
Üyelik Tarihi: Jun 2010
RE: Guild Wars 2'ye Giriş - Tüm Genel Bilgiler
hafiz yazi müthis olmus sabirsizlikla bekliyorum
Ara
Cevapla
« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Toplam (13) Sayfa: 1 2 3 4 5 .. 13 Sonraki »
Sayfaya Git 


  • Konuyu Yazdır
  • Arkadaşına Gönder
  • Konuyu Takip Et
Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

 


İletişim | Guild Wars 2 Türkiye | Yukarı Git | | Arşiv | RSS Beslemesi

Türkçe Çeviri: MCTR, Forum Yazılımı: MyBB, © 2002-2021 MyBB Group.